Un mare producător de soluţii de securitate cibernetică a vândut datele utilizatorilor fără ca aceştia să ştie. Printre clienţi se numără Google şi Microsoft

Producătorul de antivirus Avast a colectat datele utilizatorilor şi le-a vândut altor companii, arată publicaţia PCMag.com.

Urmărește
732 afișări
Imaginea articolului Un mare producător de soluţii de securitate cibernetică a vândut datele utilizatorilor fără ca aceştia să ştie. Printre clienţi se numără Google şi Microsoft

Un mare producător de soluţii de securitate cibernetică a vândut datele utilizatorilor fără ca aceştia să ştie. Printre clienţi se numără Google şi Microsoft

Avast a colectat date legate de navigările utilizatorilor, pentru a le furniza unor companii precum Google, Pepsi, Microsoft sau Sephora. Luna trecută, compania antivirus a încercat să îşi justifice acţiunile, afirmând că din datele colectate au fost eliminate elementele de identificare ale utilizatorilor.

Divizia Avast însărcinată cu vânzarea datelor este Jumpshot, o filială a companiei care oferă acces la traficul utilizatorilor de pe 100 de milioane de dispozitive, inclusiv PC-uri şi telefoane, companiile putând afla ce cumpără consumatorii şi unde, fie că este vorba de o căutare Google sau Amazon, un anunţ dintr-un articol de ştiri sau o postare pe Instagram.

Clienţii pot vizualiza clicurile individuale pe care utilizatorii le efectuează în sesiunile de navigare, inclusiv timpul până la milisecunda. Şi, în timp ce datele colectate nu sunt niciodată legate de numele, adresa de e-mail sau de adresa IP a unei persoane, fiecare istoric al utilizatorului este totuşi atribuit unui identificator numit ID-ul dispozitivului, care este acelaşi până când utilizatorul dezinstalează antivirusul Avast. Ceea ce îl face pe utilizator identificabil, în cazul în care se fac conexiuni cu datele legate de o achiziţie, care este nominală.

Analiştii spun că marile companii precum Amazon, Google, comercianţii cu amănuntul şi firmele de marketing pot acumula jurnale de activitate pentru utilizatorii lor. Cu datele Jumpshot, companiile au o altă modalitate de a urmări amprentele digitale ale utilizatorilor pe internet.

Avast este o companie cehă de securitate cibernetică cu peste 400 de milioane de useri activi, cu 1.700 de angajaţi în 25 de birouri din lumea întreagă.

Foto: Profimedia Images

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
avast,
clienţi,
date

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici