#TrebuieSaRepornimBusinessul  Bugetul de 70 de milioane de lei pentru promovarea afacerilor româneşti la export, în aer. Ce spun exportatorii

  • Afacerile româneşti nu se mai pot promova anul acesta pe pieţe externe cu sprijinul statului
  • Ministerul Economiei a anunţat exportatorii că programul, cu un buget de 70 de milioane de lei, a fost suspendat pe perioadă nedeterminată
  • Exportatorii se tem că nu au cui să mai vândă, dacă nu vor participa în toamnă la târguri internaţionale
Urmărește
205 afișări
Imaginea articolului Bugetul de 70 de milioane de lei pentru promovarea afacerilor româneşti la export, în aer. Ce spun exportatorii

Sursa foto: Profimedia

Un program gestionat de Ministerul Economiei prin care businessurile româneşti îşi puteau promova produsele la târgurile internaţionale a fost suspendat, spun oficialii Asociaţiei Naţionale a Exporturilor şi Importurilor din România (ANEIR).

„Vă înştiinţăm că Programul de Promovare a Exportului este suspendat pe termen nedeterminat, prin dispoziţia domnului ministru”, se arată într-un răspuns transmis de Liviu Rogojinaru, secretar de stat la Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, în urma unei solicitări transmise de către ANEIR.

Pentru 2020, bugetul iniţial alocat acestui program era de 70 de milioane de lei.

„Urmează un târg internaţional în august sau septembrie, spre exemplu. (...) Participarea la un astfel de târg este esenţială pentru că firma românească poate să arate ce poate să producă, la ce calitate, iar cei care vin la târgul respectiv să fie interesaţi de marfa produsă în România”, a declarat Mihai Ionescu, preşedintele ANEIR, la solicitarea MEDIAFAX.

Deşi momentan evenimentele cu mulţi participanţi au fost anulate sau amânate în majoritatea statelor din cauza noului coronavirus, oamenii de afaceri spun că România ar fi trebuit să aibă un plan pentru perioada de după această criză medicală.

„Măsurile economice, la acest moment, nu sunt de factură să limiteze pierderile, iar nepregătirea terenului pentru viitoarele acţiuni din business va duce la efecte dezastruoase. Dacă tu nu îţi gestionezi acţiunile de Promovare a Exportului din viitor, rişti să fii scos de pe harta acestor evenimente. În anul 2020, am reuşit să avem cel mai mare buget din ultimii ani.

Asta pentru că şi programul a crescut de la an la an, anul trecut am ajuns la 62 de milioane de lei, acţiuni de promovare, iar anul acesta erau alocaţi aproximativ 70 de milioane de lei. În asociaţia noastră sunt peste 140 de firme cu activitate în sectorul alimentar cu o cifră de afaceri de aproximativ 2,6 miliarde de euro, iar membrii noştri sunt cei mai mari exportatori din România de produsele alimentare”, a declarat Ştefan Pădure, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc.

Reprezentanţii Ministerului Economiei au răspuns solicitării MEDIAFAX privind situaţia Programului Naţional de Promovare a Exportului.

„Programul de Promovare a Exportului s-a derulat în primele luni ale anului în conformitate cu programarea agreată împreună cu membrii Consiliului de Export.

Având în vedere, însă, epidemia şi apoi pandemia de coronavirus, care a afectat majoritatea statelor lumii şi implicit activitatea economică a acestora, au fost impuse restricţii şi limitări la nivel global, inclusiv în ceea ce priveşte circulaţia persoanelor şi a mărfurilor, cât şi organizarea de evenimente- obiectul principal al Programului de Promovarea a Exporturilor, adică participarea în străinătate a companiilor româneşti la târguri, expoziţii şi misiuni economice.

Vă asigurăm că pe perioada stării de urgenţă, în contextul răspândirii virusului SARS-CoV-2, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri va acţiona activ şi aplicat acestei perioade, ajustând procedurile legislative nevoilor mediului de afaceri şi posibilităţilor actuale de dezvoltare.

În aceste condiţii, după ieşirea României din starea de urgenţă, Programul de Promovare a Exporturilor va fi analizat, regândit şi adaptat cu soluţii pertinente la noile condiţii, respectând, în acelaşi timp, măsurile adoptate de ţările partenere în derularea acestui program.

De asemenea, în această perioadă, echipa MEEMA analizează toate variantele de lucru legale post criză SARS-CoV-2, astfel încât promovarea la export a companiilor româneşti să fie adaptată  realităţilor economice post pandemie.”

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici