Prima pagină » Economic » Şova: Tronsonul Nădăşel-Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, finanţat din acciza majorată

Şova: Tronsonul Nădăşel-Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, finanţat din acciza majorată

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat calendarul lucrărilor viitoare la Autostrada Transilvania şi a spus că tronsonul Nădăşel - Suplacu de Barcău, cu o lungime de 93 de kilometri, va fi primul finanţat integral din acciza majorată, care aduce în plus la buget circa 500 milioane euro pe an.
Şova: Tronsonul Nădăşel-Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, finanţat din acciza majorată

Dan Şova a declarat, sâmbătă, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, că lucrările la primul segment al acestui tronson vor începe în noiembrie, iar la cel de-al doilea în toamna anului viitor, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Tronsonul Nădăşel – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, cu o lungime de 93 de kilometri, va fi primul finanţat integral din acciza majorată la combustibil, care aduce în plus la bugetul de stat circa 500 de milioane de euro pe an. Avem aici două tronsoane, Nădăşel – Mihăieşti, cu o lungime de 17,8 kilometri, unde lucrările vor începe în noiembrie 2014, şi tronsonul Mihăieşti – Suplacu de Barcău, de 75 de kilometri, unde vom începe lucrările în toamna anului 2015, termenul de finalizare fiind de doi ani. Costul lucrărilor la tronsonul Mihăieşti – Suplacu de Barcău ar putea fi de 500 de milioane de euro”, a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, pe următorul tronson, de la Suplacu de Barcău până la Borş, de 64 de kilometri, care are un grad de realizare de 52 la sută, vor începe lucrările în octombrie şi vor fi finalizate în termen de doi ani.

„Tronsonul Suplacu de Barcău – Borş va costa 230 de milioane de euro”, a spus Şova.

Dan Şova a afirmat că un alt tronson din Autostrada Transilvania, cel de la Câmpia – Turzii la Târgu Mureş, cu o lungime de 53 de kilometri, va intra în lucru în perioada următoarele, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări şi a fost reziliat în mai 2013.

Pentru doar 52 kilometri realizaţi, reprezentând 12,5% din lungimea totală a autostrăzii, de 415 kilometri, statul român a plătit 1,2 miliarde de euro companiei americane.