Preşedintele SAIC Motor, Chen Hong, a anunţat planul la o întâlnire cu acţionarii, la care a prezentat însă foarte puţine detalii, potrivit Wall Street Journal.
SAIC discută cu investitori în startup-uri din Silicon Valley în privinţa unei posibile colaborări, a spus el, fără să dea nume.
În Silicon Valley îşi au sediul multe dintre companiile mari din IT, precum Facebook şi Google, iar concentrarea mare de specialişti din IT şi investitori dispuşi să finanţeze diverse proiecte, în schimbul unei particiupaţii, reprezintă mediul propice pentru inovaţie.
Cota de piaţă a producătorilor chinezi de autovehicule a scăzut în luna mai de la 39,4% anul trecut la 36,5% în acest an, a noua lună de declin, potrivit datelor publicate de o organizaţie a industriei auto.
Companiile străine care produc maşini la preţuri tot mai mici intră pe un segment al pieţei chineze dominat de companiile locale, a declarat preşedintele SAIC.
„Construirea unui brand este o muncă dificilă şi de durată. După vânzări, SAIC este o companie mare. Dar când vine vorba de tehnologii cheie, nu suntem nici pe departe destul de puternici. În Silicon Valley se află multe dintre companiile tinere din tehnologie. O prezenţă acolo ne-ar întări capacitatea de inovare”, a afirmat el.
Pe lângă prezenţa în SUA, compania construieşte un centru de cercetare la Shanghai care se va concentra pe tehnologii auto noi. Construcţia va fi încheiată la mijlocul anului următor.