Acesta este viitorul cinematografului, acela în care putem mirosi şi gusta filmele pentru a ne intensifica interacţiunea cu evenimentele prezentate pe ecran, notează Daily Mail.
Astfel de oferte vor fi un lucru comun peste 15 ani, susţine profesorul Charles Spence, de la Universitatea din Oxford, care a testat deja cinematograful senzorial la Londra.
Spectatorii au experimentat diferite arome în momentele importante ale filmului, cu ajutorul ţigărilor electronice sau al mâncărurilor şi băuturilor pe care erau sfătuiţi să le consume la un moment dat.
Cei care urmăreau filmul „Gravity” au avut parte de un tratament cu arome mentolate, care au dat o senzaţie răcoritoare, ajutându-i să perceapă mai bine întinderile îngheţate ale spaţiului.
Ciocolata cu aromă de vanilie a făcut ca actorii să pară mai atractivi, în timp ce feromonul unui mistreţ accentua personajul negativ, potrivit profesorului Spence.
Băuturile energizante cresc nivelul de adrenalină în momentul scenelor de acţiune cu maşini, iar mirosul unei plante aromatice – folosită în pudra pentru bebeluşi – oferă o senzaţie de calm.
Disney este considerată una din companiile care analizează potenţialul acestei descoperiri.
Specialist în psihologia experimentală, profesorul Spence susţine că “Cercetările au demonstrat că aromele, gusturile şi senzaţiile fizice pot avea un impact direct asupra reacţiei emoţionale la imaginile pe care le urmărim”.