Prodecanul de la FABIZ a precizat că şi limba franceză devine o limbă din ce în ce mai căutată de angajatori.
„Avem un dialog cu Camera de Comerţ şi Industrie a Franţei, parteneriate cu Institutul Francez, dar şi cu Ambasada Franţei. Interesul companiilor franceze de a veni în România se simte din ce în ce mai mult. Există deja companii franceze care au operaţiuni în România. Estimez că în următorii cinci ani şi interesul candidaţilor pentru secţia de franceză va creşte din ce în ce mai mult“, a precizat Tănase Stamule.
De asemenea, nemulţumirea pe care o au angajatorii faţă de pregătirea tinerilor ieşiţi de pe băncile facultăţilor a determinat universităţile să se alieze cu companiile prin intermediul parteneriatelor, pentru a se adapta nevoilor şi cerinţelor pieţei muncii.
„Noi avem multe parteneriate cu companiile din piaţă pentru că angajatorii au nevoie de candidaţi care să cunoască limbi străine. Una dintre direcţiile pe care le au parteneriatele noastre cu mediul de afaceri sunt stagiile de practică. Am avut circa 200 de tineri care au beneficiat de stagii de practică din partea companiilor de vârf din piaţa muncii“, a spus Stamule. Printre companiile care au parteneriate cu FABIZ se numără Kaufland, EY, IBM, OMV sau Regina Maria.
FABIZ nu este singura facultate din cadrul ASE care s-a aliat cu mediul de afaceri. Spre exemplu, Facultatea de Cibernetică, statistică şi informatică economică are în acest moment parteneriate cu firme precum IBM, TotalSoft, Microsoft, Incrys sau Luxoft.