Greşelile ministrului Educaţiei Naţionale au constat în dezacorduri între subiect şi predicat, în încercarea de a le explica jurnaliştilor cât de preocupat este de problemele învăţământului.
De exemplu, acesta a spus: “Manualele şcolare este (n.r. – sunt) un subiect intens şi probabil principala sarcină a Ministerului Educaţiei”.
O altă greşeală de acest gen a fost comisă în propoziţia: ”În acest cost de 24 de milioane de lei este inclusă (n.r – sunt incluse) editarea şi drepturile de autor”.
Vizibil a fost şi momentul în care ministrul Educaţiei Naţionale a citit greşit şi cu dificultate denumirea instrumentului de autoevaluare – HEInnovate.
“Am participat şi în calitate de rector şi sunt încântat să continui iniţiativa (n.r. – pauză) HEInnovate”.
De asemenea, pe lista greşelilor comise joi de Valentin Popa a mai fost adăugată o altă frază fără coerenţă. “Mai bine să avem elevul la şcoală, să stea în clasă, decât să închidem şi să îl trimitem în spaţiul public”.
Ministrul Valentin Popa a susţinut, joi, o conferinţă de presă în cadrul căreia a prezentat bilanţul celor şase luni de activitate.
În luna mai, la dezbaterea moţiunii simple depuse de PNL împotriva sa, Valentin Popa a făcut noi greşeli gramaticale. Astfel, ministrul Educaţiei Naţionale a pronunţat greşit pronumele “cealaltă”. Ulterior, Valentin Popa a spus că a dat foarte multe examene şi nu va mai da altele. Precizarea vine după ce i s-a cerut să spună care este forma corectă a cuvântului: ,,celelante” sau ,,celelalte”. Într-un alt context, ministrul a folosit cuvântul „pamblică”, scuzându-se ulterior că a folosit un regionalism pentru cuvântul corect panglică.
În discursul său, ministrul Educaţiei a afirmat şi că „«a fost anunţat» că în peste 1.100 de şcoli a fost boicotată simularea, dar de fapt în 25 de şcoli nu s-a putut susţine evaluarea naţională.