„Eu cred că orice ofiţer, chiar şi după ce trece în rezervă îşi menţine preocuparea privind securitatea internaţională şi, în general, cu ce se întâmplă în proximitatea sa, precum şi cu tot ceea ce este legat de securitatea naţională”, a precizat generalul (r) Ştefan Dănilă, fost şef al Statului Major al Apărării, în cadrul evenimentului „Critical Infrastructure Protection Forum (CIP)”, care are loc în perioada 25- 29 martie la Bucureşti.
Potrivit fostului şef al Armatei, statele din Zona Extinsă a Mării Negre au cea mai precară infrastructură din Europa.
„Destrămareea URSS a lăsat în urmă multe conflicte între fostele republici sovietice, transformate în conflicte îngheţate (…) Statele din Zona Extinsă a Mării Negre au fost printre statele cu infrastructura cea mai slabă, care, şi aceasta, s-a depreciat semnificativ acolo unde guvernele incapabile să conducă eficient au găsit soluţii de cirumstanţă”, potrivit lui Ştefan Dănilă.
Fostul şef al Armatei a mai precizat faptul că instabilitatea din zona Mării Negre afectează infrastructura de transport din regiune.
„Transportul aerian a fost afectat semnificativ, Eurocontrol recomandând operatorilor aerieni să evite survolul zonelor de conflict din estul Ucrainei, după doborârea avionului de pasageri MH-17, din 17 iulie 2014. Pierderile generate de rutele ocolitoare sunt greu de calculat, iar acestora trebuie să li se adauge şi cele determinate de evitarea survolului Crimeei, zonă a cărei autoritate de control este considerată Ucraina, de către Uniunea Europeană, dar este revendicată şi de Federaţia Rusă, ca urmare a ocupării teritoriului”, a subliniat generalul Ştefan Dănilă.