Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului numărul 17/2019 pentru modificarea şi completarea OUG 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi are ca obiect de reglementare „promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic care fac obiectul Programului Rabla Plus, astfel încât beneficiarii acestuia să fie eligibili în cadrul Programului, alături de beneficiarii Programului Rabla Clasic”.
„Demersul legislativ prevede posibilitatea achiziţionării de către beneficiarul Programului a unui autovehicul nou, pe lângă cel clasic cu sistem de propulsie termic şi a următoarelor tipuri de autovehicule:
– autovehicul hibrid, având un preţ de achiziţie maxim 100.000 lei, la care se adaugă TVA, pentru care beneficiarul programului trebuie să asigure un avans de minim 25% din preţul de achiziţie al autoturismului.
– autovehicul electric hibrid, având un preţ de achiziţie de maxim 150.000 lei, la care se adaugă TVA, pentru care beneficiarul trebuie să asigure un avans de minim 30% din preţul de achiziţie al autoturismului.
-autovehicul pur electric, având un preţ de maxim 150.000 lei, la care se adaugă TVA, pentru care beneficiarii trebuie să asigure un avans de minim 30% din preţul de achiziţie al autoturismului”, potrivit expunerii de motive a ordonanţei.
Pentru justificarea achitării avansului minim obligatoriu prevăzut în Programul de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, sunt acceptate ecobonusurile şi ecotichetele acordate în cadrul Programelor Rabla Plus şi Rabla Clasic.
Camera Deputaţilor a adoptat OUG 17/2019, decizional, pe 11 decembrie 2019.