“Noi ce încercăm să facem este să modelăm stilul de gândire raţional astfel încât prin raportare la aceste situaţii problematice, să avem emoţii şi comportamente sănătoase. Acum în cazul copiilor lucrul acesta se face mai greu prin modalitatea tradiţională, să le spui explicit, dar dacă aceleaşi principii le prinzi în jocuri, în poveşti, în desene animate, copiii le învaţă într-o manieră naturală, iar după aceea le pot aplica.”, a declarat Daniel David, rector Universitatea Babeş Bolyai Cluj şi psiholog.
În familia Ghervase tatăl şi cei trei băieţi au început deja să se uite la desene. Pentru copii este ceva nou, aşa că le-a captivat atenţia.
”Unii oameni se raportează într-o manieră iraţională la evenimentele de viaţă, în cazul acesta pandemia. Cei care se raportează raţional la aceste situaţii vor dezvolta emoţii sănătoase îngrijorare, dar nu panică, nemulţumire dar nu furie şi agresivitate, poate tristeţe dar nu deprimare.”, a mai spus Daniel David.
Aceste desene animate terapeutice sunt folosite de obicei de profesorii de la Universitatea din Cluj în cercetare.