Bucureştenii au preferat să gătească acasă, de când a început perioada distanţării sociale în ţara noastră.
Un studiu Restograf şi Reveal Marketing Research arată că 67% dintre bucureşteni au stat mai mult în bucătărie decât de obicei. În cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 35-44 de ani, acest lucru este şi mai evident, întrucât 75% dintre aceştia au spus că au gătit mai mult decât în perioada anterioară restricţiilor. Foarte probabil munca de acasă a jucat un rol important, de asemenea, în aceste obiceiuri noi.
Comenzile online de mâncare au scăzut cu 20% în perioada stării de urgenţă. Procentul e mai mult decât dublu (48%) în cazul categoriei de vârstă 25-34 de ani, comenzile online nefiind o prioritate acum pentru bucureşteni.
„Studiul arată şi că 48% dintre femeile cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani au făcut mai puţine comenzi de mâncare în această perioadă. Totodată, deşi comandă mai puţin, 52% dintre bucureştenii intervievaţi menţionează că au un restaurant preferat de la care comandă des. Femeile sunt în general mai conservatoare în ceea ce priveşte curiozităţile culinare (62%), în timp ce clienţii cu vârste 35-44 ani sunt cei mai dispuşi să încerce restaurante diferite”, spune Radu Dumitrescu, CEO Restograf.
Multe restaurante au ales chiar să-şi suspende complet activitatea în această perioadă pentru că încasările din comenzi nu sunt de ajuns.
„Sectorul HoReCa este grav afectat de măsurile de combatere a coronavirus şi soluţiile de livrări nu pot susţine nici subzistenţa afacerilor din domeniu pe termen mediu. Cei mai mulţi bucureşteni gătesc acasă şi folosesc serviciile restaurantelor doar ca o alternativă recreativă sau de diversitate. Deşi se previziona o orientare mai mare spre sectorul online, populaţia nu a confirmat pe zona de food. Singura veste pozitivă este faptul că, văzându-se constrânşi de situaţie, unii oameni au început să folosească aplicaţii pentru a comanda mâncare online, ceea ce îi poate transforma în clienţi fideli ai restaurantelor pe care le aleg acum”, spune Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
În ceea ce priveşte, aşteptările clienţilor de la serviciile de food delivery, aproape 60% vor ca livrările să fie făcute în condiţii igienice, peste 45% vor ca mâncarea să ajungă caldă, iar aproape 40% îşi doresc un timp scurt de livrare.
Peste 30% dintre participanţii la studiu au menţionat obligativitatea echipamentului de protecţie de către cel care livrează.
Acelaşi studiu Restograf şi Reveal Marketing Research relevă că shoppingul online a crescut cu 38% în această perioadă, cu un procent semnificativ mai mare (51%) la grupa de vârstă 25-34 de ani. Femeile au făcut mai multe achiziţii online în această perioadă (+43%), în timp ce bărbaţii au cumpărat online cu 32% mai mult decât în mod normal.
Foto: Profimedia