Prima pagină » Social » Copilărie între 4 pereţi. Prof.Dr. Olga Simionescu: Copiii ajung să cunoască sentimentul de eşec personal

Copilărie între 4 pereţi. Prof.Dr. Olga Simionescu: Copiii ajung să cunoască sentimentul de eşec personal

Copilărie între 4 pereţi. Prof.Dr. Olga Simionescu: Copiii ajung să cunoască sentimentul de eşec personal

Eşti în izolare cu copilul. El nu mai merge la şcoală, dar tu lucrezi în continuare de acasă. De cele mai multe ori poate nu ai timp să-i acorzi atenţie. Prof. Dr. Olga Simionescu îţi explică ce se întâmplă  în sufletul copilului tău.

”Copiii care se află în izolare resimt un stres emotional mult mai puternic comparativ cu adulţii, adulţii dezvoltă mecanisme adapative, mecanisme de copying foarte cunoscute. Adultul este capabil să parcurgă unele căi deja preformate în lupta cu situaţii neobişnuite, pe care copiii nu le au”, a declarat Prof. Dr.Olga Simionescu.

Copilului îi lipsesc mult acum prietenii lui de joacă, de vârsta lui, dar şi activităţile constante cu care era obişnuit înainte. Cei mici au senzaţia că şi-au pierdut locul de munca.

”Copiii înţeleg că nu se mai duc la şcoală, care este locul lor de muncă, este serviciul lor, este locul unde trebuie să ajungă la oră fixă, unde trebuie să răspundă la întrebări, să-şi facă temă. Să dezvolte ierarhii, să lege temeinic raporturi care le conferă o dezvoltare armonioasă psiho – emoţională. Situaţia poate fi considerată de copii ca pe un eşec personal”, a mai precizat medicul Simionescu.

Pe de altă parte, lecţiile online sunt interesante, spune Prof. Dr. Olga Simionescu, însă percepţia copiilor poate fi diferită.

”În mintea unui copil un device este adesea un partener de joacă, încă de când era mic, şi acum nu mai este asimilat cu joaca sau cu distracţia. Jocul, elementul fundamental în dezvoltare este absent, şi asta poate să aibă inclusiv să  pună rezultate negative în dezvoltarea lor cognitivă în viitor”, a încheiat Prof. Dr.Olga Simionescu.

Încearcă să-ţi atragi copilul în diferite activităţi, jocuri de familie. Calmează-I temerile legate de virus şi încearcă să-I faci un program zilnic asemănător cu cel pe care l-a avut la grădiniţă sau la şcoală. Lasă-l să asculte muzică şi găteşte împreună cu el.