Te întrebi pe ce-şi mai cheltuie lumea banii? Printre altele, pe tuningul moto, un colac de salvare pentru cei care în perioada pandemiei nu au putut să-şi cumpere un motor nou. Mihai lucrează în domeniul IT şi a avut până acum patru motoare, iar de vreo 3 ani s-a apucat să repare şi să personalizeze motociclete. E un hobby, spune el. Face chiar şi schiţe când are vreo idee trăznet pentru că se pricepe şi la design. Îl găseşti zilnic la atelier cu câte o piesă în mână. Până acum i-au trecut pragul peste 150 de oameni care plătesc şi mii de lei pentru a-şi îmbunătăţi motorul. Totuşi, nu există trenduri. Pe lângă ceară şi soluţiile speciale de curăţare a motorului, unii vor accesorii cromate, evacuări modificate ori roţi spiţate.
„Faci şabloane din carton, măsori de 17 ori şi tai o dată. Important e ca la final când omul ăla vine şi vede motocicleta lui să zică ,,bă, asta-i a mea?”. Calul tău de metal este extensia ta. El vorbeşte despre tine şi când nu eşti lângă el”, spune Mihai Barbu, IT-ist şi motociclist.
„De la roata lui iniţială s-a ajuns la o roată cu spiţe largi, cu anvelopă îngustă şi înaltă. Cred că e cea mai ciudată cerere să ajungi să faci un bagger dintr-un cruiser. Oamenii, odată ce-şi cumpără o motocicletă mai repede investesc în ceea ce au şi preferă personalizarea decât să-şi schimbe motocicleta cu totul.
O mie de euro, cam atât ar trebui ca să pot să schimb ghidonul şi să pot să-mi schimb tot ce înseamnă furtune, cabluri. Fiecare cerere are bucăţica ei de originalitate, de unicitate”, mai spune el.