Dintre toate jocurile dezvăluite la prezentarea PlayStation 5, unul a ridicat numeroase sprâncene. Se numeşte Bugsnax şi, comparativ cu celelalte jocuri, e foarte ciudat. Pare un joc pentru cei mai mici dintre gameri, însă sub această aparenţă se ascunde ceva spectaculos.
Senzaţiile tactile venite de la controlerul DualSense al consolei PS5 sunt diferite.
„Să alergi prin planşe şi să poţi simţi diferitele tipuri de teren e ciudat, dar foarte interesant. Până acum au mai fost folosite vibraţiile pentru jocuri, dar niciodată nu au fost considerate ceva esenţial. Acum, însă, pot fi diferenţa care contează, fie că treci printr-un şuvoi de apă, fie când prinzi un animal în capcană şi acesta încearcă să scape. Poţi simţi cum se zbate şi cât de aproape e de evadare”, spune Philip Tibitowski, preşedintele Young Horse, compania care a produs jocul.
De altfel, nu e prima dată când se vorbeşte despre modul cum reacţiile tactile pot schimba felul în care joci. Hedeaki Nishino, vicepreşedinte Sony, vorbea în aprilie despre cum vibraţiile pot produce senzaţii care să te adâncească în poveste. Şi nu e vorba doar de vibraţii.
„Am încorporat triggere adaptive în butoanele L2 şi R2 buttons ale controlerului DualSense, ca să poţi simţi tensiunea în acţiunile tale ca, de exemplu, atunci când tagi o săgeată dintr-un arc”, povesteşte Nishino.
Aşteptăm cu mare interes şi jocurile în care să putem mirosi şi, de ce nu, gusta. Probabil nu sunt prea departe.