Ţi se pare mai confortabil şi practic să comanzi online ceea ce ai nevoie? Dacă în perioada izolării erai nevoit să te aprovizionezi din mediul virtual, acum a devenit un obicei. Şi pentru că tendinţa este ca shopping-ul să se mute în online, retailerii se adaptează. În ultimele luni, cererea pentru deschiderea magazinelor virtuale s-a triplat pe platforma MerchantPro.
„Practic, în perioada stării de urgenţă,15 martie-15 mai, a existat o creştere de 75% la nivelul numărului de tranzacţii comparat cu aceeaşi perioadă din 2019. Inclusiv după 15 mai, creşterile au fost similare cu perioada stării de urgenţă”, a spus Raluca Simion, marketing manager MerchantPro.
Ce avantaj prezintă cumpărăturile pe internet?
„Pierd mult timp să merg în toate magazinele, să caut ce am nevoie. Aşa, online, intru pe 3 site-uri şi mi-am găsit”, a explicat unul dintre clienţii magazinelor online.
Când ai făcut ultima dată cumpărăturile, le-ai făcut online sau în magazin fizic? Ştim cu toţii că, în perioada izolării, vânzările online au ajuns la un nivel record. Surprinzător este că, şi după ce magazinele fizice s-au redeschis, românii au continuat să comande în mediul virtual. Practic, vânzările online nu şi-au pierdut deloc din popularitate.
Evoluţia vânzărilor online în ultimele luni
În perioada ianuarie-iunie 2020, vânzările online au crescut cu 44%. În aceeaşi perioadă, valoarea comenzilor online s-a majorat cu 62%. Valoarea medie a unei comenzi a crescut, de asemenea, cu 12%. Tot în primul semestru, cifra de afaceri a Marchant Pro a înregistrat o creştere cu 20%.
În 2019, valoarea pieţei de retail online din România a fost de circa 4,3 miliarde de euro. Anul acesta, piaţa va înregistra o creştere cu circa 28%, până la 5,5 miliarde de lei (estimare Holvart&Partners).