Oficialii europeni susţin că SELFIE a fost actualizat în contextul în care şcolile încep să se redeschidă în întreaga Europă.
Comisarul european pentru inovare, cercetare, cultură, educaţie şi tineret, Mariya Gabriel, responsabilă cu Centrul Comun de Cercetare, a declarat că pandemia de COVID-19 a provocat cea mai puternică perturbare a educaţiei din istoria recentă a Europei.
”Majoritatea activităţilor de predare şi învăţare au fost transferate în mediul online. Multe cadre didactice şi mulţi elevi au folosit acum pentru prima dată numai tehnologii digitale pentru a preda şi a învăţa. Instrumentul SELFIE actualizat va ajuta şcolile să reflecteze asupra modului în care gestionează situaţia şi asupra măsurilor pe care le pot lua pentru a folosi în mod optim aceste tehnologii, astfel încât să maximizeze oportunităţile de învăţare pentru copiii noştri”, a spus Gabriel.
Instrumentul SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) este gratuit, uşor de utilizat şi poate fi adaptat.
Orice şcoală interesată se poate înscrie pe platformă şi poate să utilizeze SELFIE.
Acesta colectează opinii anonime din partea elevilor, a cadrelor didactice şi a directorilor unităţilor de învăţământ pentru a prezenta o imagine sintetică a punctelor forte şi a punctelor slabe ale şcolii în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiilor digitale.
De la lansarea sa în 2018, peste 7.000 de şcoli şi aproape 700.000 de utilizatori din 57 de ţări au folosit instrumentul SELFIE.
Acesta este disponibil în 31 de limbi, inclusiv în toate cele 24 de limbi ale UE.
Instrumentul SELFIE se numără printre cele 11 acţiuni ale Planului de acţiune pentru educaţia digitală al Comisiei Europene, care este în curs de actualizare în urma organizării unei consultări publice, pentru a trage învăţăminte din criza provocată de pandemia de COVID-19.