Ştii deja că posibilitatea anulării tezelor a creat mare vâlvă zilele astea printre profesori, elevi şi chiar părinţi. Hai să îţi prezint şi cum e cu sistemul de evaluare în şcolile care urmează curricula britanică. Holly este elevă în clasa a XII-a la International School of Bucharest şi spune că nu se stresează mai deloc să ia cele mai mari note. Accentul se pune, în schimb, pe înţelegerea lecţiilor.
„Avem pentru un subiect, să spunem matematică. Avem trei secţiuni, avem examenul care ni-l dă după ce terminăm un capitol, de exemplu, avem o altă bucată care este, să zicem, efortul, pe urmă 30% este classwork-ul, adică ce faci în clasă. Dacă faci prost la un examen, nu înseamnă că ai stricat toată media. Poţi să o repari cu următorul examen care vine. Profesorii vor să se asigure că copiii au înţeles până la urmă ce le-au predat şi doar folosesc examenele ca să vadă cât de bine au înţeles”, povesteşte Holly Howard, elevă într-o şcoală privată.
Dana Papadima, directorul educaţional al Avenor College, îţi descrie cum ar trebui făcută evaluarea elevilor, pentru a fi cât mai eficientă.
„Jumătate din media ta să fie conţinută de o lucrare într-o anumită zi, la o anumită oră, mi se pare, mi s-a părut întotdeauna nerelevant. Evaluarea copilului trebuie să fie continuă, coerentă şi convingătoare. Evaluarea prietenoasă, constantă, la un interval regulat este un mijloc pentru a avea o mai cuprinzătoare imagine a progresului copilului, progresului şcolar”, spune ea.