Prima pagină » Știrile zilei » Studiu: Hackerii se reorientează către social media

Studiu: Hackerii se reorientează către social media

Studiu: Hackerii se reorientează către social media

De când cu lucrul de acasă, ai accesat mai des platforme ca YouTube, Facebook, WhatsApp, Gmail sau Google Drive. Dar şi hackerii se adaptează şi au luat la ţintă reţelele de socializare şi mesagerie.

Un studiu recent, făcut de Kaspersky, arată că cele mai dese tentative de phishing au ca ţintă Facebook. Pe locul doi în clasamentul ţintelor este WhatsApp, urmat de Amazon, serviciile Apple şi serviciile Google. Nici Netflix nu este neglijat.

Cum funcţionează phishing-ul în cazul reţelelor de socializare, îţi explică Alex Bălan, expert în cybersecurity la Bitdefender.

Alex Bălam, expert cybersecurity: În contextul de astăzi, mai ales în contextul work from home, sunt împărţite în două categorii mari, unele sunt cele ţintite special către organizaţii, în care victimele primesc un link prin care li se recomandă să acceseze o resursă din organizaţie, să se autentifice la VPN, să acceseze intranetul firmei şi aşa mai departe, şi la capătul link-ului li se prezintă o pagină care seamănă cu pagina de autentificare a VPN-ului firmei, a intranetului firmei şi aşa mai departe. Întâmplător, aşa a fost compromis Twitter. Apoi sunt atacuri care sunt în masă şi victimelor li se trimit link-uri prin care li se spune să se autentifice la diverse servicii, gen Gmail, Facebook de ce nu, Twitter, Outlook, iarăşi circulă foarte mult, şi este posibil să vină şi de la persoane cunoscute, în cazul în care au calculatoarele infectate.

Cum să eviţi să cazi pradă atacatorilor nu e complicat, trebuie doar să fii foarte circumspect. Tot Alex Bălan îţi explică.

Alex Bălan, expert cybersecurity: Ce trebuie să facem în privinţa asta este, în primul rând, să fim, ca de obicei, foarte atenţi la link-urile pe care le accesăm. În momentul în care vedem o pagină de login Facebook să ne punem problema, măi, dar nu eram deja autentificat în Facebook? Serviciile în anul acesta, 2020, şi în continuare, vor încerca să ne pună cât mai rar în situaţia de a ne re-autentifica pe platformele lor.