În 2019, a avut un an excepţional. Depăşea afaceri de 4 miliarde de lei doar pe zona de restaurante. Dar criza a slăbit din ce în ce mai mult puterea HoReCa. Şi nu îşi va reveni la normal până în 2023. Iar industra hotelieră va mai prinde arip cu vreo doi ani mai târziu.
O spune Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori locali. Însă economia trebuie să funcţioneze în continuare. Aşa că proprietarii de restaurante se adaptează şi găsesc alte soluţii.
Şi după pandemie, oamenii vor continua să comande mâncarea online. Iar “ready meal-urile” din supermarket-uri vor fi noua tendinţă pe care o vor aduce în faţă antreprenorii din HoReCa.
DRAGOŞ PETRESCU: Astăzi depăşim 1200-1300 de comenzi pe zi. Suntem în top 5 livrare în Bucureşti. O piaţă care este în mare creştere. Ea va ajunge probabil la 20-25% la nivelul anului 2021. Aceasta este iar o piaţă nouă, în plină dezvoltare. Să fii în retail cu ready, ready to eat, ready to cook. Lucrăm cu astăzi cu doi retaileri importanţi la finisarea acestui concept, este o nouă linie de business şi acolo apare şi este o concurenţă importantă. Retailul va fi în urma livrărilor. Oamenii, cel puţin cei din zona urbană, românii din zona urbană nu mai vor să se întoarcă la gătit.