Spune-mi cine eşti, ca să-ţi zic ce faci pe internet. Un studiu făcut de Reveal Marketing Research arată că activitatea principală a românilor este să stea pe Facebook, pe Instagram, pe YouTube şi pe alte reţele sociale, iar peste 50% dintre tineri folosesc comunicarea video pentru a ţine legătura cu prietenii.
Printre ei se află şi Bogdana, care spune că se simte mai aproape de cei dragi şi de colegii de la lucru dacă îi şi vede în timp ce vorbesc. Concluziile studiului arată că românii sunt interesaţi în mare parte să găsească informaţii, să aibă parte de divertisment, să urmărească ce fac prietenii lor pe reţele de socializare, să cumpere sau să urmărească ştiri.
Avem astfel şi platforme preferate. Google-ul ne ajuta la greu, apoi YouTube-ul, iar pe locul trei Facebook-ul. Urmează magazinele online, paginile de mail si Instagramul.
Ce faci pe net?
Cele mai accesate platforme de români:
„Acest lucru nu se întâmplă doar la români, ca prima dată când se trezesc să intre pe telefon. Este o statistică generală despre oameni în general, pentru că reţelele sociale crează acest impuls: să fii mereu prezent acolo, să vezi ce fac prietenii, să vezi ce likeuri primeşti, ce comentarii. Îţi crează o dependenţă de reţeaua socială, ceea ce duce la aceste obiceiuri create dimineaţa. În timp ce mănânci, în timp ce lucrezi, eşti pe telefon. Ei bine, mare grijă la aceste dependenţe, că pot cauza probleme pe termen lung”, avertizează Călin Biriş, specialist social media.
„Le folosesc tot mai des în ultima vreme, mai ales că e pandemie şi ne vedem tot mai rar. Obişnuiesc să îmi sun familia, prietenii, colegii foarte des. E şi mai uşor şi e altfel conversaţia când efectiv îi vezi la faţă şi le vezi reacţiile. Având în vedere că tehnologia e foarte avansată şi efoarte uşor faci apeluri video, inclusiv cu bunicii mei mă văd pe apeluri video, profit la maxim”, spune Bogdana.