Prima pagină » Știri externe » Hackerii au blocat sistemul şcolilor publice din Baltimore. Ce s-ar întâmpla dacă hackerii ar ataca şcolile din România

Hackerii au blocat sistemul şcolilor publice din Baltimore. Ce s-ar întâmpla dacă hackerii ar ataca şcolile din România

Hackerii au blocat sistemul şcolilor publice din Baltimore. Ce s-ar întâmpla dacă hackerii ar ataca şcolile din România

Dacă ai crezut că hackerii atacă doar instituţiile financiare sau de unde pot obţine beneficii importante, te-ai înşelat. Un atac de tip ransomware a blocat în întregime sistemul şcolilor publice din Baltimore.

Atacul a fost cu atât mai complicat, cu cât au fost afectate serviciile online, vitale pentru modul în care se desfăşoară cursurile în pandemie.

A fost o bună ocazie ca elevii să se bucure de o zi liberă în plus după sărbătoarea de Thanksgiving.

Fireşte că întrebarea care-ţi vine-n minte e dacă s-ar putea întâmpla aşa ceva şi în România. Aşa că l-am invitat să-ţi răspundă pe Filip Truţă, expert în cybersecurity.

Filip Truţă, expert în cybersecurity: Instituţiile de învăţământ, deşi nu sunt la fel de tehnologizate în România precum cele din occident, au totuşi nişte sisteme informatice puse la dispoziţie. Aceste sisteme informatice, în schimb, sunt depăşite, nu sunt deloc actuale, ceea ce le face vulnerabile unor atacuri informnatice precum un atac ransomware.

Şi cum ştii la ce nivel de informatizare sunt şcolile din România, Filip îţi spune şi care sunt câţiva paşi pe care autorităţile ar trebui să îi facă pentru a evita un asemenea atac asupra şcolilor din România.

Filip Truţă, expert în cybersecurity: În cazul ransomware, în primul rând, şcolile trebuie să-şi facă copii ale datelor şi să le stocheze într-un mediu online pentru a le proteja împotriva unui potenţial atac. O a doua soluţie, bineînţeles, este să achiziţioneze şi să instaleze ultima versiune a sistemului de operare pe care aleg să-l folosească. Şi nu în ultimul rând, să folosească o soluţie de securitate de la un producător de renume, un producător de încredere.