Prima pagină » Social » Probleme multe, soluţii puţine. Profesorii vor să-i vadă pe elevi înapoi în bănci, dar nu cu preţul sănătăţii. Ce cred despre testarea în şcoli

Probleme multe, soluţii puţine. Profesorii vor să-i vadă pe elevi înapoi în bănci, dar nu cu preţul sănătăţii. Ce cred despre testarea în şcoli

Probleme multe, soluţii puţine. Profesorii vor să-i vadă pe elevi înapoi în bănci, dar nu cu preţul sănătăţii. Ce cred despre testarea în şcoli
Gelu Chetrăruc
28 ian. 2021, 16:43, Social

E aproape un an de când elevii nu au mai fost la şcoală. Acum, părinţii îşi pun toate speranţele în data de 8 februarie, când copiii ar putea să se întoarcă în sala de clasă. Dar nu e atât de simplu. Guvernul a pus vaccinarea profesorilor în stand-by, iar testarea elevilor este greu de pus în pracică.

Iulia Trifu este profesor de matematică în Timişoara şi spune că e imposibil să îi testezi pe toţi şi greu să stabileşti care sunt suspecţi. Motivul: chiar dacă au coronavirus, copiii sunt de regulă, asimptomatici. Pe de altă parte, instituţiie de învăţământ nu sunt pregătite pentru aşa ceva.

„Presupunem că sunt 5-6 care trebuie testaţi. Automat îţi trebuie o sală de testare. Copiii respectivi trebuie izolaţi şi făcute anumite proceduri prin care să se specifice că ei sunt izolaţi pe motiv că ar putea fi suspecţi de COVID. Fiecare şcoală trebuie să aibă o sală de izolare, un medic şcolar, care probabil vine periodic să verifice, dar obligatoriu trebuie să fie un cabinet medical şcolar care să conţină un asistent medical. Asistentul medical, fiind unul singur, e foarte greu să gestioneze problema când vorbim de 300-400 de copii minim, care intră dimineaţa pe poarta şcolii”, spune Iulia Trifu, profesor de matematică la Liceul „Spiru Haret” din Timişoara.

Iuliei îi e dor să îşi vadă elevii în bănci, dar nu cu orice preţ. Aşteaptă ca Guvernul să găsească soluţii eficiente, mai ales că problemele sunt multe.

De aceeaşi părere este şi Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor: „Cred că este esenţială comunicarea. Atât comunicarea între autorităţi, fie că vorbim despre autorităţi centrale sau autorităţi locale. În toamnă am văzut o debandadă în şcoli. Putem învăţa din ceea ce am trăit în septembrie ca să ne îmbunătăţii strategiile acum”, crede el.