Oraşul Bucureşti este de din ce în ce mai congestionat pe zi ce trece. De fapt, e cel mai congestionat oraş din Europa. Locuitorii Capitalei vor să se deplaseze cu maşinile, dar nu au loc, fizic.
Se caută soluţii, iar una dintre cele mai fezabile este mersul pe trotinetă. Chiar dacă momentan infrastructura nu e tocmai favorabilă deplasării cu trotineta electrică, există deja o mişcare la nivel european de tranziţionare către mijloace de mobilitate individuale.
Mihai Rotaru, CEO la UrbanAir, o companie de mobilitate urbană, vorbeşte despre categoriile de oameni care au început să folosească trotinetele în viaţa lor de zi cu zi:
„Trotinetele sunt o soluţie relativ nouă. Avem mulţi oameni care merg în scop recreaţional sau turişti care merg cu trotinetele. Însă, o categorie care creşte foarte mult acum este cea de navetişti, de corporatişti. Această categorie este foarte importantă pentru că poate contribui foarte mult la decongestionarea traficului”, explică el.
Unul dintre cei care au încercat să treacă la mersul pe trotinetă este Andrei, corporatist. Foloseşte trotineta electrică deja de un an şi jumătate, iar aceasta i-a schimbat radical modul de deplasare în Bucureşti.
„Este mult mai simplu să mă mişc cu trotineta pe care o găsesc pe stradă şi o deblochez pe stradă. Dacă sunt în centru şi vreau să mă mişc de la Piaţa Unirii la Piaţa Victoriei, nici cu metroul nu ajung la fel de repede cum aş ajunge cu trotineta. Cred că fac în medie 2-3 curse pe zi, (care costă n.r.) între 7 şi 10 lei. Sunt curse scurte totuşi, dar banii respectivi mi se pare că merită”, spune Andrei Cludius.