Prima pagină » Economic » Vânzările Dacia au crescut cu peste 10%. Câte automobile a vândut Groupe Renault

Vânzările Dacia au crescut cu peste 10%. Câte automobile a vândut Groupe Renault

Vânzările Dacia au crescut cu peste 10%. Câte automobile a vândut Groupe Renault
Dorin Oancea
22 apr. 2021, 10:06, Economic

Marca Renault a vândut 42.951 vehicule electrice şi hibride în primul trimestru. Începând cu cel de-al doilea trimestru, Renault va propune trei noi vehicule hibride E-TECH şi un hibrid plug-in.

Dacia a înregistrat performanţe cu noile sale modele. Lansarea noului Sandero este un succes, cu cele peste 3 luni de vânzări. Dacia Spring, primul vehicul electric al mărcii, a înregistrat deja aproape 10.000 de precomenzi.

Într-un context încă afectat de pandemie, Groupe Renault a vândut 665.038 de vehicule în primul trimestru al anului 2021, în creştere cu 1,1% faţă de primul trimestru al anului 2020.

Au fost vândute 433.662 de vehicule Renault, în creştere cu 1,3% faţă de primul trimestru al anului 2020. În Europa, piaţa a crescut cu 3,9%, susţinută de impulsul viguros al pieţei vehiculelor utilitare uşoare. În acest context, marca Renault a vândut 250.163 de vehicule în creştere cu 2,7%. Pe piaţa europeană a autoturismelor, versiunile electrice şi electrificate ale mărcii Renault au reprezentat 23% din înmatriculări. După lansarea Twingo E-TECH Electric, marca Renault continuă să-şi extindă gama cu noile Arkana E-TECH hibrid, Captur E-TECH hibrid şi Mégane hatchback hibrid E-TECH plug-in, în cel de-al doilea trimestru.

În regiunile din afara Europei, Renault se concentrează pe cele mai profitabile segmente: în India, marca a lansat cu succes noul Kiger în segmentul SUV-urilor compacte care înregistrează o creştere rapidă; în Rusia, noul Duster, aflat în vânzare din martie, începe în forţă cu un mix de versiuni.

Marca Dacia a vândut 121.231 vehicule (+ 10,2%) datorită succesului lansării noului Sandero şi performanţelor înregistrate cu vânzările modelului Duster. Noua Dacia Spring 100% electrică promite să fie un succes, având în vedere precomenzile deja înregistrate.

Marca Lada a vândut 90.472 de vehicule cu o performanţă bună pe piaţa internă rusă (+ 5,4%), susţinută de modelele Granta, Vesta şi lansarea cu succes a NIVA Travel.

În primul trimestru al anului 2021, veniturile Grupului s-au ridicat la 10,015 miliarde euro (-1,1 %).

În plus faţă de modificarea stocurilor, care explică cea mai mare parte a impactului negativ asupra volumelor (-6,5 puncte), veniturile au fost afectate negativ de un efect valutar negativ de – 4,3 puncte.

Vânzările Zoe, Twingo Electric şi impulsul cererii de vehicule comerciale au contribuit la efectul de mix de produse pozitive de + 2,4 puncte.

Contribuţia Avtovaz la cifra de afaceri a Grupului s-a ridicat la 685 milioane euro în acest trimestru, în scădere cu -2,3 %.

Serviciile de mobilitate au înregistrat venituri de 5 milioane euro comparativ cu 6 milioane euro în primul trimestru al anului 2020.

La 31 martie 2021, stocurile totale (incluzând reţeaua independentă) reprezentau 487.000 unităţi faţă de 661.000 unităţi la sfârşitul lunii martie 2020, cu o scădere de 26%.