În afara condamnării de 5 ani, instanţa a dispus ca lui Marin Anton să-i fie confiscată suma de 22.760.654 lei.
În acelaşi dosar, Mihai Adrian Ionescu, fost director general adjunct al Direcţiei de Coordonare şi Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România SA şi fost consilier al ministrului Transporturilor, a primit o pedeapsă de 3 ani închisoare cu suspendare, pentru complicitate la luare de mită.
Fostul director este obligat să presteze muncă neremunerată în folosul comunităţii, la ADP – Sector 2 Bucureşti sau la ADP – Sector 6, pe o perioadă de 100 de zile.
Marin Anton, fost deputat PNL de Giurgiu şi fost secretar de stat şi vicepreşedinte al Consiliului Tehnico – Economic în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ce avea în coordonare activitatea Companiei Naţionale ”Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti” SA Otopeni, a fost trimis în judecată de DNA în decembrie 2017 pentru luare de mită.
Conform DNA, în anul 2009, se afla în derulare un contract de modernizare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, în cadrul căruia, în executarea actului adiţional numărul 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal, iar statutul ţării noastre de membru al UE, precum şi perspectiva aderării la spaţiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiţii, concomitent cu aprobarea, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a unor indicatori tehnico-economici actualizaţi.
În aceste împrejurări, arată anchetatorii, în perioada iunie – noiembrie 2009, Marin Anton ar fi acceptat promisiunea şi, ulterior, ar fi primit de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la Aeroportul Otopeni (martor în cauză) suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuţie a lucrărilor.
„Banii respectivi au fost primiţi de Marin Anton pentru a aviza, în perioada 15 iunie – 17 iulie 2009, documentaţia privind obiectivul de investiţii ‘Dezvoltare şi Modernizare Aeroport Internaţional Bucureşti – Otopeni (…)’, nota de fundamentare şi proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizaţi ai obiectivului de investiţii menţionat mai sus, precum şi aprobarea continuării lucrărilor şi a finanţării obiectivului respectiv”, spun procurorii.
Banii ar fi fost primiţi de Marin Anton prin intermediul unei societăţi comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.
Marin Anton a avut legături cu fotbalul. A făcut parte din conducerea echipei Politehnica Timişoara, pe când clubul era dirijat de Marian Iancu, aflat după gratii acum.
Totodată, Marin Anton este naşul fostului fotbalist Daniel Prodan. Între familiile Anton şi Prodan funcţiona o promisiune de viaţă şi de moarte.
Aceasta spune că, dacă se întâmplă vreo tragedie în vreuna dintre familii, cealaltă familie preia toate responsabilităţile şi pentru cealaltă familie.
Cum Didi Prodan s-a stins din viaţă pe 16 noiembrie 2016, iar lui Marin Anton îi revenise datoria să-şi respecte cuvântul că va avea grijă de soţia fostului international şi de cei doi copii ai Liciniei Prodan, Ştefania şi Răzvan.
Condamnarea şi posibila încarcerare ar face dificilă respectarea făgăduielii care există între cele două familii.