„Mai întâi optimizăm eficienţa, iar apoi putem vedea câte module de baterii punem în maşină„, a declarat Schaefer presei, iar clienţii ar trebui să poată decide dimensiunea bateriei pe care o doresc în funcţie de nevoile lor, a adăugat acesta, potrivit Reuters.
Constructorii auto, de la Mercedes-Benz la Tesla şi până la compania chineză Nio, se află într-o cursă strânsă pentru a produce maşini cu autonomie mai mare, care să risipească anxietatea consumatorilor cu privire la lipsa unei infrastructuri de încărcare pentru vehiculele electrice.
Mercedes a dezvăluit în ianuarie prototipul Vision EQXX, care se laudă cu o autonomie de 1.000 km cu o baterie înjumătăţită din volumul modelului său emblematic EQS, promiţând că unele dintre componentele maşinii vor ajunge în vehiculele de serie peste 2-3 ani.
Automobilul a consumat 8,7 kilowaţi-oră de energie la 100 km în timpul călătoriei de 11 ore şi jumătate până pe Coasta de Azur din Franţa, a precizat Mercedes-Benz, de aproximativ două ori mai eficient decât modelele Mercedes de pe piaţă şi decât automobilul cu cea mai mare autonomie oferit de Tesla, Model S 60.
EQS de la Mercedes are cea mai mare autonomie de pe piaţă în prezent, potrivit portalului de comparare a maşinilor carwow, cu 768 km, urmat de Model S Long Range de la Tesla, cu până la 652 km.