O serie de companii – de la McDonalds şi producătorul olandez de bere AB Inbev la producătorul auto Renault şi banca franceză Societe General – au părăsit piaţa ca răspuns la invazia Rusiei în Ucraina, unele dintre ele cedând aceste afaceri unor parteneri locali.
Găsirea unor soluţii adecvate a fost o provocare, unele companii susţinând că îşi menţin afacerile din Rusia pentru a păstra activele în afara controlului regimului.
Zurich Insurance a precizat că vânzarea, care rămâne supusă aprobării autorităţilor de reglementare, va preda activităţile sale rebranduite către 11 membri ai echipei locale.
„Sub noii săi proprietari, afacerea va funcţiona independent sub un brand diferit, în timp ce Zurich nu va mai desfăşura operaţiuni comerciale în Rusia”, a precizat aceasta într-o declaraţie. „Tranzacţia va permite noii companii să păstreze o echipă cu experienţă acumulată în domeniul asigurărilor şi să continue să deservească piaţa rusă.”
Compania elveţiană de asigurări, care derulează asigurări de bunuri şi accidente în Rusia în principal pentru clienţi internaţionali, a declarat că deţinea aproximativ 0,3% din piaţa de asigurări non-viaţă din Rusia.
Compania a avut prime brute subscrise de aproximativ 34 de milioane de dolari în această ţară în 2021, marea majoritate a acestora fiind legate de clienţi internaţionali. Doar 3 milioane de dolari au provenit de la clienţi interni ruşi.