Sistemul educaţional nu este adaptat pentru meseriile viitorului şi nu îţi dezvoltă aptitudinile necesare pentru acestea, consideră aproape 72 % dintre elevii intervievaţi în cadrul sondajului realizat de Asociaţia INACO.
Mai mult, peste jumătate dintre aceştia, mai exact 62.8%, nu se regăsesc profesând meseriile viitorului şi consideră că problemele principale sunt programa şi calitatea informaţiilor pe care le primesc în şcoală. Aproape 15 % consideră că şcoala a integrat foarte bine educaţia digitală, în timp ce 70% cred că nu au dobândit competenţele digitale necesare pentru viitoarea piaţă a muncii. Puţini elevi însă (13.3%) acuză un nivel slab de pregătire al profesorilor.
Sondajul mai arată şi că:
Sunt informaţii care reies din sondajul ,,VOCEA COPIILOR cu privire la MESERIILE VIITORULUI”, dedicat elevilor din clasele V-XII, parte a proiectului „Viitorul văzut prin ochii copiilor Sectorului 3 în ediţia a V-a a Ghidului Meseriilor Viitorului”, finanţat de Primăria Sectorului 3 cu fonduri nerambursabile de la bugetul local.
„Pentru prima dată de când realizăm acest ghid, am vrut să avem şi opinia copiilor noştri care reprezintă viitorul. Educaţia şi dezvoltarea noastră ca ţară. A cincea ediţie a Ghidului Meseriilor Viitorului completează şi îmbogăţeşte turul virtual cu cele mai noi rezultate ale cercetărilor asupra viitorului, cu noi abilităţi căutate şi oportunităţi de carieră care valorifică puterea inteligenţei artificiale în plină dezvoltare.
Toate acestea sunt puse faţă în faţă cu percepţiile şi aşteptările, uneori surprinzătoare ale generaţiilor tinere, dar şi cu noile tendinţe age tech pe care le-am abordat ca noutate în această ediţie. Ghidul este dedicat, în egală măsură, tinerilor, profesorilor, părinţilor, adulţilor şi seniorilor dornici de recalificare şi permanentă dezvoltare umană şi profesională. Mulţumesc ISMB Sector 3 pentru parteneriatul cu INACO în realizarea acestui ghid”, a declarat Andreea Paul, preşedintă şi fondatoare INACO.