Ar urma ca accentul să fie pus pe magazinele din locaţii suburbane mai puţin costisitoare care pot oferi şi reparaţii, în timp ce compania încearcă să îndeplinească obiectivul lui Elon Musk de a îmbunătăţi serviciile pentru clienţii existenţi, mulţi dintre aceştia plângându-se de întârzieri mari, au declarat pentru Reuters două persoane implicate.
Tesla caută să accelereze angajarea de tehnicieni şi alt personal pentru locurile de muncă în domeniul service-ului în China. Site-ul de recrutare al Tesla în China a afişat peste 300 de posturi vacante pentru locuri de muncă în domeniul serviciilor începând de joi.
Musk a declarat săptămâna trecută pe Twitter, ca răspuns la un proprietar de Tesla din Texas care s-a plâns că a aşteptat o lună pentru a-şi repara vehiculul, că prioritatea sa este ca serviciile Tesla să devină „minunate”.
Spre deosebire de marii producători auto, Tesla deţine toate magazinele proprii, în loc să se bazeze pe dealeri. De asemenea, îşi vinde maşinile online. Acest lucru i-a permis o mai mare libertate de manevră pentru a ajusta o strategie de vânzare cu amănuntul care a fost iniţial modelată după magazinele Apple.
Tesla a vândut 400.000 de automobile Model 3 şi Model Y fabricate în China în primele opt luni ale anului, 60% dintre acestea fiind vândute pe plan local, potrivit China Passenger Car Association. Aceasta a fost cu 67% mai mult decât în urmă cu un an.
Schimbarea abordării Tesla în China, unde a devenit a doua cea mai mare marcă de vehicule electrice, ar reflecta recunoaşterea faptului că trebuie să fidelizeze clienţii acum că şi-a stabilit marca pe cea mai mare piaţă auto din lume, a declarat un analist.
„Nu este necesar să deschidem showroom-uri în centre comerciale scumpe, mai ales când afacerea de reparaţii a devenit profitabilă”, a declarat Yale Zhang, director general la firma de consultanţă Automotive Foresight din Shanghai.
Tesla a deschis primul său magazin în centrul Beijingului în 2013, iar în prezent are peste 200 de puncte de vânzare în întreaga ţară, care expun modelele şi organizează teste drive pentru potenţialii cumpărători.