Cu patru victorii în competiţia desfăşurată pe asfaltul din judeţul Cluj, Tempestini e favorit şi de această dată pe trasele pe care le ştie foarte bine. Sixtuplul campion va reveni la bordul modelului Porsche 997 GT3, pe care l-a folosit şi în restul etapelor de asfalt din actuala ediţie.
Cu o victorie şi maximum de puncte în acest weekend, Tempestini ar reveni pe primul loc în clasamentul general şi chiar şi-ar putea asigura titlul dacă rezultatul ar fi coroborat cu un insucces al lui Barbu. De partea cealaltă, sibianul, cu o victorie la Cluj şi un nou abandon al lui Tempestini, aşa cum a avut ghinionul la ultimele două etape pe asfalt, ar deveni în premieră campion naţional absolut, iar rezultatul din ultima etapă, programată luna viitoare la Braşov nu ar mai conta.
„Nu mă gândesc deloc la lupta pentru titlu. Vreau doar să merg cât mai bine, să nu am niciun fel de probleme pe traseu şi să ajung cu bine la finiş. Ştiu că sună a clişeu, dar mă voi concentra să nu facem nicio greşeală, apoi la final tragem linie şi vedem cum ne situăm”, a spus Simone Tempestini înaintea startului.
Dincolo de lupta dintre cei doi pretendenţi la titlu, veteranii Bogdan Marişca şi Dan Gîrtofan se numără şi ei printre piloţii care pot fi luaţi în calcul pentru prima poziţie. Pilotul de la Napoca Rally Academy a câştigat ediţia din 2021 şi deţine recordul de podiumuri în această competiţie, nu mai puţin de 14. De asemenea, Gîrtofan are 3 succese pe asfaltul clujean.
Etapa va beneficia de un total de 9 modele cu configuraţie Rally2/R5, Ioan Mihuţ fiind în premieră anul acesta la start cu un Peugeot 208 R5. Runda poate decide şi titlul la 2 Roţi Motrice, acolo unde principalul duel va fi chiar între clujenii Norbert Maior şi Vlad Cosma.
Vineri este programat startul festiv la Cluj Arena, iar sâmbătă şi duminică vor avea loc cele 8 probe speciale ale etapei a opta din Campionatul Naţional de Raliuri Betano. Etapa are un total de 127,4 kilometri de probe speciale.