Lucrarea lui Anthony van Dyck este un studiu pentru o pictură ulterioară realizată de maestrul flamand, intitulată „Sfântul Ieronim”.
Pictura finală este deţinută în prezent de Muzeul Boijmans van Beuningen din Rotterdam.
Studiul, care înfăţişează un bărbat în vârstă dezbrăcat, aşezat pe un scaun, este unic din câteva motive, potrivit anunţului Sotheby’s. Este unul dintre cele doar două studii de mari dimensiuni pe care van Dyck le-a realizat după modele vii. A fost probabil pictat între 1615 şi 1618, potrivit Sotheby’s, în timp ce van Dyck era un tânăr artist care lucra alături de Peter Paul Rubens în Anvers. Iar pictura în ulei are şi o provenienţă neaşteptată. Studiul a fost identificat abia recent ca fiind o lucrare a lui van Dyck, a precizat Sotheby’s într-o declaraţie transmisă CNN.
Lucrarea a fost descoperită la sfârşitul secolului al XX-lea într-un şopron de fermă din Kinderhook, New York.
„Persoana care a găsit-o, Albert B. Roberts, a fost un colecţionar pasionat de piese „pierdute”, descriindu-şi colecţia ca fiind „un orfelinat pentru arta pierdută care a suferit din cauza neglijenţei””, a precizat casa de licitaţii.
Roberts a cumpărat tabloul abandonat pentru doar 600 de dolari, potrivit Sotheby’s. Însă, la scurt timp după aceea, istoricul de artă Susan J. Barnes a publicat un articol în care recunoştea piesa ca fiind o lucrare „surprinzător de bine conservată” a lui van Dyck.
Tabloul a fost vândut joi cu 3,1 milioane de dolari.
O parte din încasări vor fi în beneficiul Albert B. Roberts Foundation Inc, care oferă sprijin financiar artiştilor şi altor organizaţii de caritate, potrivit casei de licitaţii.