Astfel, de la începutul anului, angajatorii au contactat cu 45% mai mulţi candidaţi decât în aceeaşi perioadă din 2022. În plus, tot mai mulţi aleg să afişeze salariul în oferta de job, pentru a atrage candidaţi relevanţi, în prezent gradul de transparentizare ajungând la 36%, cu 14% în creştere faţă de anul trecut.
„Observăm o evoluţie în zona de transparentizare a salariilor, ca parte a strategiei de a oferi candidaţilor oportunităţi egale indiferent de vârstă sau gen, dar şi de a-şi creşte atractivitatea în rândul candidaţilor care îşi doresc acces complet la informaţiile despre job încă din momentul aplicării. În tandem, mai mult de jumătate dintre candidaţii activi pe platformă şi-au stabilit o marjă salarială pentru a eficientiza procesul de căutare şi pentru a modela piaţa conform nevoilor lor”, spune Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs.
Cele mai multe oferte de job cu #SalariuLaVedere sunt din domenii precum Vânzări, Inginerie, Financiar/Contabilitate, IT/Telecom şi Producţie/Logistică, potrivit datelor BestJobs. Din totalul acestora, peste 8% se adresează candidaţilor fără experienţă, aproximativ 26% candidaţilor entry level, 38% celor cu doi până la cinci ani de experienţă, iar 28% persoanelor cu experienţă de peste cinci ani şi executive level. Totodată, joburile internaţionale, care presupun relocarea permanentă sau temporară, afişează salariile pentru a atrage candidaţii, ofertele salariale fiind mult mai mari faţă de cele din România.
Domeniile cu cele mai multe joburi de la începutul anului sunt Vânzări, Management, Inginerie şi Financiar/Contabilitate. Din numărul total de aplicări, 20% sunt în Vânzări, aproximativ 14% în Management şi 9% în Financiar/Contabilitate.
Nici angajatorii din IT nu dau semne să încetinească demersurile de recrutare în ciuda ştirilor despre disponibilizările masive din corporaţii. De la începutul anului, aproximativ 10.000 de joburi în IT/ Telecom au fost publicate pe platformă, confirmând nevoia acută de specialişti în domeniu.
De la începutul lunii februarie, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani au fost cele mai active (35%) şi au aplicat într-un număr mai mare la joburi, comparativ cu alte categorii de vârstă.
În continuare, joburile remote sau parţial remote atrag o bună parte dintre aplicări. Deja datele din luna februarie arată o creştere a aplicărilor pentru joburile remote cu 10% faţă de ianuarie şi dublu faţă de februarie 2022.