„Am fost atentă de la preluarea mandatului la mesajele parlamentarilor. Sunt conştientă de importanţa misiunii care să creeze un cadru legislativ care să dea şansa oricărui elev să devină cea mai bună versiune a sa. Acesta este proiectul căruia i-am dedicat ultimii şapte ani de carieră. Legile pe care le dezbatem nu sunt doar bune, ci şi extrem de necesare, dacă ne uităm pe orice indicator de performanţă al sistemului pe care îl avem la dispoziţie. Pentru mine, cheia de control a reformelor propuse este capacitatea noastră, a tuturor, de a le susţine pe termen lung pentru a le vedea efectele reale. Şi mai am o cheie, să văd cum copiii, inclusiv al meu, îşi păstrează plăcerea şi curiozitatea de a merge la şcoală, pentru a învăţa să decopere lumea”, spune Ligia Deca.
Ea aminteşte că se vorbeşte despre o reformă a educaţiei de mulţi ani.
„2023 este anul în care putem închide acest ciclu al încercărilor şi să începem să aplicăm măsurile care vor schimba faţa învăţământului din faţa noastră, pentru că România, educată, coezivă şi puternică este viitorul pe care îl putem construi numai împreună”, adaugă Deca.
Ea a mai spus că o lege bună este cea prin care elevul este îndrumat pe tot parcursul dezvoltării sale şcolare şi că ”dreptul la educaţie nu trebuie să fie îngrădit de limitele financiare ale părinţilor”.
”O lege bună respectă drepturile fiecărui elev, ale fiecărui student, ale fiecărui profesor, ale fiecărui angajat din sistemul de educaţie. O lege bună asigură cadru pentru cultivarea identităţii naţionale pentru fiecare copil român, indiferent dacă este şcolarizat în ţară sau în Diaspora. De asemenea, consider că o lege bună este cea prin care elevul este îndrumat pe tot parcursul dezvoltării sale şcolare. Nu trebuie să uităm că fiecare copil este unic şi merită să fie ajutat să aleagă drumul care i se potriveşte. Din punctul meu de vedere, elevul care studiază ceea ce îi place şi care simte că a ajuns în liceul care răspunde abilităţilor şi intereselor sale va deveni un adult mai împlinit. O lege bună se asigură că fiecare elev merge la şcoală, indiferent de mediul din care provine şi de veniturile pe care le are familia în care s-a născut. Asta pentru că dreptul la educaţie al unui copil nu trebuie să fie îngrădit de limitele financiare ale părinţilor. Printr-o lege bună, un copil poate mânca sănătos în fiecare zi, se poate bucura că are rechizite la fel ca ceilalţi colegi de clasă şi poate ajunge la şcoala aflată la zeci de kilometri depărtare de căminul său. Abandonul şcolar poate fi, astfel, combătut. Aceeaşi lege bună poate asigura o viaţă mai bună şi pentru cadrele didactice”, menţionează Deca.
Senatorul Ştefan Pălărie (USR) a spus că „în orice ţară civilizată, educaţia înseamnă dialog, sub nicio formă dictatură”.
„Doamnei ministru i-a luat mai mult de şase luni să găsească instituţia Parlamentului şi să intre într-o formă de dialog instituţional cu noi. Nu înţelegem, aşa cum niciun părinte nu înţelege, de unde urgenţa de adoptare a legilor prin Parlament şi nevoia de a face o comisie specială. Până acum, orice dorinţă de dialog a fost imposibilă. Ne-aţi amânat, aţi tergiversat şi această