Rob McCallum i-a spus directorului general al OceanGate, Stockton Rush, că îşi punea potenţial în pericol clienţii şi l-a îndemnat să nu mai folosească submarinul până când acesta nu va fi clasificat de un organism independent. Mesajele au fost vizualizate de BBC.
Rush a răspuns că „s-a săturat de jucătorii din industrie care încearcă să folosească un argument de siguranţă pentru a opri inovaţia”.
Schimbul de replici tensionat s-a încheiat după ce avocaţii OceanGate au ameninţat cu acţiuni în justiţie, a declarat McCallum.
„Cred că vă plasaţi potenţial pe dumneavoastră şi pe clienţii dumneavoastră într-o dinamică periculoasă”, i-a scris el şefului OceanGate în martie 2018. „În cursa dvs. către Titanic, oglindiţi acel celebru strigăt: «Este de nescufundat»”.
În mesaje, Rush îşi exprimă frustrarea faţă de criticile aduse măsurilor de siguranţă ale Titan, scriind într-un e-mail: „Am auzit de prea multe ori strigătele nefondate «veţi ucide pe cineva». Iau acest lucru ca pe o insultă personală serioasă”.
Domnul McCallum a declarat pentru BBC că a îndemnat în repetate rânduri compania să ceară certificarea pentru Titan înainte de a-l folosi pentru tururi comerciale. Nava nu a fost niciodată certificată sau clasificată.
„Până când un submarin nu este clasificat, testat şi dovedit, acesta nu ar trebui să fie folosit pentru operaţiuni comerciale de scufundări de mare adâncime”, a scris el într-un e-mail.
„Vă implor să aveţi toată grija în testele şi încercările pe mare şi să fiţi foarte, foarte conservatori”, a adăugat el. „Oricât de mult apreciez antreprenoriatul şi inovaţia, este posibil să puneţi în pericol o întreagă industrie”.
În răspunsul său, câteva zile mai târziu, Rush, care s-a aflat printre cei cinci pasageri care au murit când Titanul a suferit o „implozie catastrofală” în timpul unei scufundări la epava Titanicului, a răspuns apărându-şi afacerea. El a declarat că „abordarea inovatoare şi axată pe inginerie a OceanGate… contravine ortodoxiei submersibilelor, dar aceasta este natura inovaţiei”.