Potrivit RetuRO, administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare, aplicaţia va putea fi accesată de comercianţii care au semnat contractul cu RetuRO şi au optat pentru colectarea manuală. Aceasta va permite utilizatorilor să scaneze ambalajele SGR returnate de consumatori, care vor avea imprimate pe etichetă logo-ul „Ambalaj cu garanţie” şi codul de bare specific, fiind în acest mod validate automat ca făcând parte din Registrul de Ambalaje SGR.
De asemenea, comercianţii care au optat pentru colectare manuală vor putea folosi funcţia „pick-up” a aplicaţiei pentru a face o comandă de ridicare a sacilor cu ambalaje colectate de la punctul de returnare declarat. Pentru eficientizarea fluxurilor de colectare, ridicarea ambalajelor SGR poate fi solicitată doar la cumularea a minimum trei saci.
Aplicaţia va putea fi descărcată pe dispozitivele mobile atât în versiunea iOS, din App Store, cât şi în versiunea Android, din Google Play.
„Procesul de conectare în aplicaţie este unul simplu. Conectarea în aplicaţie prin folosirea contului de utilizator (comerciant) valid din platforma portal.returosgr.ro. După conectarea în aplicaţie, următorul pas constă în alegerea punctului de returnare declarat. Pentru aceasta, comercianţii vor utiliza ID-ul punctului de vânzare pe care îl găsesc în contul lor de utilizator din platformă”, transmite RetuRO.
Momentan, aplicaţia este în faza de testare, urmând ca până la finalul lunii decembrie să fie dată în folosinţă pentru comercianţii care au finalizat înregistrarea în platforma SGR şi au semnat contractul cu RetuRO. Pe parcurs, vor fi dezvoltate noi funcţionalităţi ale aplicaţiei în baza feedback-ului primit din partea utilizatorilor, care vor fi disponibile comercianţilor tot în mod gratuit.