Potrivit CFR SA, lucrările se fac pentru ridicarea restricţiilor de viteză între staţiile Roşiori Nord şi Mihăeşti, km 106+000 – 109+200. Valoarea lucrărilor este de 18,85 de milioane lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată din fonduri nerambursabile PNRR.
„Lucrările de reparaţii punctuale a suprastructurii căii între staţiile Roşiori Nord – Mihăeşti, km 106+000 – 109+200, sunt incluse în programul de lucrări tip Quick Wins (Lotul 10) şi au drept scop ridicarea restricţiilor de viteză, îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, prin creşterea vitezei maxime la 120 km/h, şi optimizarea gradului de siguranţă. Astfel, în perioada 31 ianuarie – 14 februarie 2024, în staţia CF Măldăeni, constructorul deschide primul şantier de lucrări, pe linia II directă (Firul I), km 107+685 – 108+640, unde se vor înlocui toate componentele suprastructurii căi – şină, traverse şi material mărunt de cale – cu materiale noi, iar pentru asigurarea continuităţii traficului feroviar pe raza staţiei, trenurile vor circula în perioada respectivă pe linia III (Firul II) şi pe linia I, cu restricţie de viteză pentru protecţia muncitorilor, în zona şantierului”, transmite CFR SA.
CFR SA reaminteşte faptul că, pe raza SRCF Craiova, în cadrul programului de lucrări Quick Wins, cu finanţare PNRR, au fost finalizate reparaţiile punctuale pentru ridicarea restricţiilor de viteză pe 5 loturi (Lot 18 Piteşti – Pârvu, km 111+950-113+150, Lot 19 Bradu de Sus – Costesti, km 117+230 – 118+350, Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130, Lot 22 Stolnici – Harşeşti, km 146+100 – 146+642 şi Lot 26 Staţia Pielesti, km 235+550 – 235+700), unde a şi fost redeschisă circulaţia feroviară, în derulare la momentul actual fiind lucrările de reparaţii pe Lotul 10 Roşiori Nord – Mihăeşti (linia II, staţia Măldăeni), Lotul 6 Rădoieşti – Atârnaţi, Fir II km 92+033 – km 93+932 şi Lotul 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 -150+900 – etapa de profilare şi buraj. De asemenea, pentru 7 loturi (Lot 1, Lot 2, Lot 3, Lot 4, Lot 5, Lot 9 şi Lot 20) au fost predate amplasamentele şi organizate şantiere pentru demararea lucrărilor – cu depozitare materiale -, iar pe celelalte 11 de loturi, constructorii sunt în etapa de de achiziţie, aprovizionare şi depozitare a materialelor noi de cale.