Compania Adidas a luptat pentru a se redresa pe piaţa nord-americană după ce în octombrie 2022 a rupt legăturile cu vedeta Kanye West, suspendând astfel vânzările foarte profitabile de pantofi sport Yeezy.
Noul CEO Bjorn Gulden a reluat vânzările de pantofi sport Yeezy pentru a elimina stocurile rămase, încercând în paralel să stimuleze produse populare precum pantofii Samba şi Gazelle şi să îmbunătăţească relaţiile cu comercianţii cu amănuntul. Acţiunile Adidas au înregistrat o revenire, depăşind Nike şi Puma de când a preluat conducerea.
„Deşi de departe nu este suficient de bun, 2023 s-a încheiat mai bine decât mă aşteptam la începutul anului”, a spus Gulden, potrivit Reuters.
Piaţa din America de Nord va continua totuşi să fie slabă. Adidas aşteaptă ca vânzările să scadă cu aproximativ 5% în acest an. Cererea mai scăzută şi nivelurile ridicate ale stocurilor din SUA au afectat companiile de profil. Adidas a declarat că vânzările în America de Nord au scăzut cu 21% în al patrulea trimestru şi cu 16% pe parcursul anului. Acţiunile Adidas au scăzut cu 1%.
În general, Adidas spune că se aşteaptă ca afacerea sa de bază, cu excepţia Yeezy, să se îmbunătăţească în 2024, cu o creştere de două cifre în a doua jumătate a anului.