Decizia de înlocuire a lui Seidl, după 19 luni în funcţia de director executiv, vine pe fondul preocupărilor legate de progresul echipei Sauber, pe care Audi a preluat-o ca bază pentru intrarea sa în Formula 1 în 2026.
Binotto, care a fost înlocuit din funcţia de director al echipei Ferrari după sezonul 2022, a preluat rolul de director operaţional şi director tehnic.
Gernot Döllner, care a fost numit noul preşedinte al consiliilor de administraţie ale companiilor Sauber, a declarat: „Cu experienţa sa vastă de peste 25 de ani în F1, [Binotto] va fi fără îndoială capabil să aducă o contribuţie decisivă pentru Audi.
„Scopul nostru este de a aduce întregul proiect F1 la viteza F1 prin intermediul unor structuri de management clare, responsabilităţi definite, interfeţe reduse şi procese decizionale eficiente.
În acest scop, echipa trebuie să fie capabilă să acţioneze independent şi rapid.”
Seidl şi-a început rolul pentru Audi în ianuarie anul trecut, după patru ani petrecuţi la McLaren.
El a fost însărcinat să pregătească Audi pentru intrarea în F1 în 2026, când intră în vigoare noile reglementări atât pentru şasiu, cât şi pentru motor.
Potrivit unei surse apropiate, citate de BBC Sport, germanul Seidl ar fi devenit frustrat de ceea ce el a perceput ca fiind întârzierea Audi de a se angaja pe deplin în proiectul F1, în special în remodelarea Sauber.
Acest lucru a avut un efect în lanţ pe piaţa piloţilor, deoarece Audi a semnat cu veteranul german Nico Hulkenberg din sezonul 2025, dar până în prezent nu are un al doilea pilot de anul viitor.
De asemenea, au existat tensiuni între Hoffmann şi Seidl cu privire la stilul de management al proiectului.
Sauber a terminat pe locul nouă din cele 10 echipe în campionatul constructorilor în sezonul trecut, când concurau sub numele Alfa Romeo.
În acest an, ocupă locul 10 şi ultimul după 13 din 24 de curse. Echipa nu a obţinut niciun punct şi, după ritmul mediu de calificare, maşina sa este cea mai lentă din pluton.
În luna iunie a anului trecut, Seidl l-a recrutat pe James Key ca director tehnic, la trei luni după ce acesta a părăsit McLaren în urma introducerii unei noi structuri tehnice menite să îmbunătăţească performanţele echipei.
De atunci, McLaren a devenit o echipă de top, iar în acest sezon a revenit ca lider regulat pentru prima dată în ultimii 12 ani.
Audi şi-a stabilit iniţial obiectivul de a fi competitivă şi de a câştiga curse în termen de trei ani de la intrarea sa pe piaţă.