Prima pagină » Economic » Trendul „consumului redus” îşi face apariţia pe Tik Tok

Trendul „consumului redus” îşi face apariţia pe Tik Tok

Un nou trend îşi face apariţia pe Tik Tok, criticând numărul mare de reclame şi tendinţa utilizatorilor platformei de a promova supraconsumul.
Trendul „consumului redus” îşi face apariţia pe Tik Tok
12 aug. 2024, 08:45, Economic

Trendul „consumului redus” se răspândeşte tot mai mult pe Tik Tok după ce mai mulţi utilizatori se simt extenuaţi de creşterea costului vieţii şi de reclamele continue, scrie France 24. Ei doresc să evidenţieze traiul durabil, îndemnând la refolosire, la un stil de viaţă mai modest şi la prioritizarea calităţii în detrimentul cantităţii.

Trendul a luat naştere în Statele Unite unde tinerii din generaţia Z şi milenialii sunt frustraţi de economia înfloritoare a companiilor cu profituri record şi preţuri ridicate, înregistrate în timp ce ei sunt afectaţi de incertitudine economică şi geopolitică. Pe lângă asta, reţelele de socializare precum Tik Tok şi Instagram au continuat să fie dominate de creatori de conţinut care promovau un stil de viaţă pe care puţini şi l-ar putea cu adevărat permite. 

Astfel, mulţi au ajuns să se indetifice prin ceea ce deţin, apelând adesea la planurile de tip „Cumpăr acum, plătesc mai târziu” (Buy Now, Pay Later – BNPL), care exacerbează consumul şi afectează stabilitatea economică a individului.

În schimb, „consumul redus” se desparte de tendinţele tradiţionale de bază promovate de influenceri, promoveazând deţinerea unui număr mai mic de bunuri.

O analiză Google Trends arată că numărul de căutări în SUA pentru „subconsum” au atins un punct culminant în această vară.