Ionel Scrioşteanu susţine că a fost la Chişinău la invitaţia Ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova.
În cadrul discuţiilor despre stadiul proiectelor feroviare şi rutiere pentru conectarea României şi Republicii Moldova, a fost analizat stadiul Autostrăzii Unirii A8, dar şi a tronsonului de autostradă care va lega Ungheni (RO) de Chişinău (MD).
„Ţinta noastră comună este ca în 2030 să putem circula de la Bucureşti la Chişinău pe autostradă”, susţine secretarul de stat.
Reprezentanţii celor două ministere au făcut o radiografie a stadiilor proiectelor aferente podurilor peste Prut şi a punctelor vamale din fiecare zonă a acestora, următorul punct vamal care va avea control coordonat fiind Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiuleşti – Galaţi.
„Referitor la infrastructura feroviară, am discutat despre posibilităţile de dezvoltare a tehnologiilor informaţionale privind transportul feroviar de peste Prut în conformitate cu standardele de interoperabilitate şi securitate informatică impuse de Uniunea Europeană, având în vedere expertiza pe care o avem în procesul de integrare. Implementarea acestor proiecte este necesară pentru interconectarea sistemelor de transport ale Republicii Moldova cu sistemele de transport ale României, dar şi ale celorlalte ţări ce fac parte din Uniunea Europeană, reprezentând un pas important în procesul de aderare al Republicii Moldova la Uniunea Europeană, pe care îl sprijinim”, mai spune Ionel Scrioşteanu într-o postare pe Facebook.