Asistentul automatizat uşurează procesul de recrutare prin generarea de descrieri de posturi, selectarea candidaţilor şi iniţierea dialogului cu aceştia.
LinkedIn descrie Hiring Assistant ca fiind primul „agent AI” al companiei şi un pas important în încercarea de a integra inteligenţa artificială în recrutare.
În prezent, Hiring Assistant este testat cu o serie de clienţi selectaţi, printre care companii mari ca AMD, Siemens şi Zurich Insurance, urmând să fie disponibil pe scară largă în lunile următoare.
Potrivit lui Hari Srinivasan, VP de produs la LinkedIn, scopul principal al instrumentului este de a reduce timpul petrecut de recrutori pe sarcini administrative pentru a se concentra pe interacţiunile cu impact ridicat.
Asistentul permite încărcarea completă a descrierilor de joburi sau utilizarea unor note scurte pe care le transformă în profiluri detaliate ale candidatului ideal. Acesta poate, de asemenea, să preia şi să analizeze postări de joburi de la alte companii, creând astfel o listă iniţială de cerinţe şi candidaţi. În plus, Hiring Assistant este proiectat să prioritizeze competenţele candidaţilor şi nu alte criterii, cum ar fi locaţia sau studiile.
Hiring Assistant, fiind alimentat cu datele LinkedIn de la peste 1 miliard de utilizatori şi 68 de milioane de companii, va beneficia şi de funcţii suplimentare de comunicare şi programare a interviurilor în viitor.