Scăderile vânzărilor în Europa și China au determinat compania să reducă drastic capacitatea de producție. De asemenea, Volkswagen caută parteneriate cu furnizori de software pentru automobile, după ce strategia sa anterioară de a face totul intern a dat greș.
Volkswagen a raportat marți profituri operaționale de 19,1 miliarde de euro în 2024, față de 22,5 miliarde de euro în 2023.
Arno Antlitz, directorul financiar al VW, a declarat că, deși compania are o „strategie clară de creștere și investiții în SUA”, perspectivele reflectă „provocările economice globale”.
Planul grupului auto de a compensa scăderea vânzărilor în China prin creșterea cotei sale de piață în SUA a fost pus sub semnul întrebării de amenințările cu taxe vamale ale președintelui Donald Trump.
Constructorul auto a declarat că dorește să își crească cota de piață din SUA cu mărci precum Audi și Porsche la 10%, iar cea a mărcii VW în SUA la 5% până în 2030.
Dar, la fel ca mulți dintre rivalii săi, Volkswagen este expus amenințării unor tarife extinse pentru bunuri: tarifele ar fi deosebit de dăunătoare pentru Porsche, care își produce toate mașinile în Germania.