Vishingul implică apeluri telefonice în care atacatorii se prezintă drept reprezentanţi ai unor organizaţii de încredere, cum ar fi bănci sau instituţii publice, pentru a convinge victimele să divulge date sensibile.
Potrivit DNSC, principalele semne de recunoaştere ale unui apel fraudulos includ crearea unui sentiment de urgenţă („Contul dumneavoastră a fost compromis!”), solicitarea directă de informaţii confidenţiale precum coduri PIN sau parole, precum şi utilizarea unui ton intimidant sau ameninţător pentru a pune presiune pe interlocutor.
Pentru a se proteja împotriva acestui tip de fraudă, specialiştii DNSC recomandă evitarea divulgării informaţiilor personale la telefon, încheierea apelului şi contactarea directă a organizaţiei respective folosind un număr oficial, precum şi atenţie sporită la apelurile de la numere necunoscute care solicită informaţii sensibile.
„Activarea autentificării în doi paşi oferă un nivel suplimentar de protecţie. Vigilenţa este esenţială pentru a evita astfel de atacuri!”, subliniază Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică.