Prima pagină » Economic » Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, în creștere în primele două luni ale anului

Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, în creștere în primele două luni ale anului

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în primele două luni din 2025 faţă de perioada similară de anul trecut atât ca serie brută cu 2,8%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,7%, arată datele INS publicate luni.
Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, în creștere în primele două luni ale anului
Cosmin Pirv
07 apr. 2025, 09:24, Economic

În februarie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, serie brută, comparativ cu luna precedentă, a scăzut cu 2,1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-2,7%), vânzările de produse nealimentare (-2,2%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%).

Ca seria ajustată, volumul cifrei de afaceri a scăzut cu 1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%) și la vânzările de produse nealimentare (-0,1%).

2025 vs. 2024

Față de luna similară din 2024, în februarie 2025 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, a înregistrat o creştere cu 1,1%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+4,3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 4%.

Ca serie ajustată, în aceeași perioadă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o creştere cu 3,3%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+5,9%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,4%.

În primele două luni din 2025, comparativ cu perioada similară din 2024, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 2,8%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+5,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,7%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,3%.

Ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 3,7%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,5%.