46% dintre britanici consumă ciocolată de mai multe ori pe săptămână, în top urmând elveţienii (45%) şi belgienii (43%), potrivit studiului.
O mare parte dintre gurmanzi se orientează spre ciocolata de provenienţă unică, produsă din boabele de cacao recoltate din aceeaşi regiune. 40% dintre participanţii la studiu au declarat că au gustat deja acest tip de ciocolată în Europa de Vest şi Statele Unite, o creştere de 26 de procente, până la 42%, a subliniat producătorul elveţian.
Tendinţa este marcantă în SUA, unde 53% preferă acest tip de ciocolată de provenienţă unică, faţă de 52% în Elveţia şi 40% în Germania.
Consumul de ciocolată de provenienţă organică sau cea care provine din comerţul echitabil este, de asemenea, în creştere. 33% dintre participanţii la studiu au spus că au consumat deja ciocolată comercializată "echitabil" în 2008, o creştere de 23 de procente, în timp ce alţi 24% dintre consumatori preferă ciocolata de provenienţă organică. Comerţul echitabil are ca scop promovarea producătorilor mici din ţările în curs de dezvoltare şi acordarea de sprijin şi asistenţă pentru comercializarea produselor lor în lume.
Studiul a fost realizat în Belgia, Elveţia, Franţa, Germania, Marea Britanie şi SUA şi au fost intervievate cel puţin 1.000 de persoane din fiecare ţară.
Ca volum, elveţienii se plasează în topul consumatorilor cu 11,9 kilograme de ciocolată pe cap de locuitor, în 2006. În top urmează germanii (11,1 kg) şi belgienii (11 kg), potrivit unui studiu recent publicat de confederaţia elveţiană Chocosuisse.
Cei mai reticenţi degustători sunt japonezii (2,2 kg), olandezii (2,9 kg) şi spaniolii (3,1 kg).
În Elveţia, ciocolatierii se laudă cu o cifră de afaceri în creştere (9%), înregistrând pe 2007 vânzări de 1,7 miliarde de franci elveţieni (1,1 miliarde de euro).