Cetăţean britanic de origine americană, Stopford este specialist în campanii de imagine, cu experienţă la Coca Cola şi Exxon Mobil, dar şi în sectorul public, la ONU şi Ministerul britanic de Externe. El se va ocupa de reabilitarea imaginii NATO în perspectiva aniversării a 60 de ani în 2009, relatează International Herald Tribune în ediţia electronică.
La aproape 19 ani de la căderea zidului Berlinului, NATO, care se confruntă cu grave probleme de ignoranţă şi indiferenţă în rândul celor 26 de state membre, îşi regândeştre strategia de comunicare cu contribuabilii care o finanţează. În acest sens Alianţa a înfiinţat un serviciu de televiziune prin Internet (NATO TV) şi un centru de presă exclusiv pentru Afganistan, unde sunt angajaţi 14 ofiţeri de presă.
Potrivit lui Jean-Francois Bureau, fost purtător de cuvânt al Ministerului francez al Apărării, asistent al secretarului general al NATO pentru diplomaţie din 2007, există "aprobarea de a stabili politica de promovare a NATO". Acesta intenţionează să prezinte strategia în timp util pentru summitul de anul viitor, unde se vor aniversa 60 de ani de la înfiinţare.
În perioada Războiului Rece, ideea unui brand NATO ar fi fost de neconceput, dar spre deosebire de UE, Alianţa nu efectuează periodic sondaje, dar un document intern privind imaginea Alianţei, citează informaţii ale sondajelor German Marshall Fund. Conform acestora numărul celor convinşi că NATO este în continuare esenţială pentru securitate a crescut cu patru la sută între 2002 şi 2007, în timp ce în Germania numărul a scăzut cu 19 puncte procentuale, cu 12 puncte în Marea Britanie, 13 în Italia şi opt în Polonia.
Potrivit unui document intern, mari părţi din populaţiile statelor NATO au doar o idee vagă despre scopul şi politicile Alianţei, având percepţii bazate pe stereotipurile din perioada Războiului Rece, oficialii considerând că este nevoie de o comunicare mai intensă şi mai eficientă cu publicul larg, tinerii, femeile şi liderii de opinie.
Potrivit unei surse, misiunea lui Stopford este de a ajuta Alianţa să explice impactul activităţilor sale asupra vieţii cotidiene sau faptul că securitatea nu ar trebui luată ca o garanţie. Misiunea este considerată una crucială pentru Alianţă.