Jocul "Handigo the game" este disponibil în franceză, engleză şi germană şi face parte din campania de sensibilizare, destinată copiilor cu vârstele cuprinse între 10 şi 14 de ani.
El a fost dezvoltat în parteneriat cu Uniunea Europeană pentru cinci ţări: Franţa, Germania, Belgia, Luxemburg şi Regatul Unit.
"Jocul video este foarte apreciat de tineri şi ne-am gândit că ar fi un mijloc foarte bun de a sensibiliza tinerii şi de a se pune în pielea unei persoane cu handicap, fără a plonja în patetism", a explicat Sophie Couturier, purtătorul de cuvânt al ONG-ului.
Acest joc este compus din trei mini-jocuri, care ilustrează un univers manga. Personajele suferă de cele trei tipuri de handicap: locomotor, senzorial şi mental.
În primele două cazuri, "scopul este de a se deplasa în oraş şi de a găsi într-un timp limitat mascota Rochongo, singura din grup care nu suferă de niciun handicap", a explicat Cyril Gouel, realizatorul jocului de la Ubisoft.
Şi Rigoligo, o fetiţă nevăzătoare, pipăie în întuneric "având o mică rază de lumină în jurul personajului, pentru ca pe timp de zi ea să aibă un minim de repere".
"Când ea se apropie de obiectele care emit sunete, o rază de lumină se dezvăluie pentru a demonstra că un nevăzător se foloseşte de sunetele urbane pentru a se orienta în spaţiu", a spus Gouel.
În cazul lui Spidigo, care e într-un scaun cu rotile, acesta trebuie să găsească drumul printre obstacole.
Iar Memorigo care suferă de handicap mintal trebuie să găsească obiectul bun dintr-o listă care se derulează pe marginea ecranului din ce în ce mai repede.
"Vă veţi confrunta cu probleme psihice unde obiectele se pot deforma sau percepţia este alterată", a spus Gouel.
Jocul poate fi accesat gratuit de pe site-ul www.handigosolidaires.com.