Premierul Călin Popescu Tăriceanu şi ministrul Educaţiei, Anton Anton, s-au întâlnit, luni, cu directorii şi profesorii de la liceul "Virgil Madgearu" din Bucureşti, pentru a discuta despre majorarea salariilor în sistemul de învăţământ. La discuţie au participat şi cei doi lideri ai Federaţiei "Spiru Haret", Gheorghe Izvoranu şi Marius Nistor.
La finalul întâlnirii, preşedintele executiv al Federaţiei "Spiru Haret", Marius Nistor, a declarat că discuţia cu premierul Tăriceanu nu a reprezentat o negociere, ci o lecţie de economie poltică şi socială, în urma căreia a rezultat în mod clar că cele două părţi au poziţii ireconciliabile.
"Noi susţinem aplicarea legii exact în forma în care a fost votată de Parlament, premierul vorbeşte de nişte creşteri etapizate care ar trebui acordate începând de la 1 ianuarie anul viitor de către un alt guvern care se va constitui în urma alegerilor generale, când vom avea şi o altă structură parlamentară. Noi ştim un lucru: avem o lege, legea trebuie pusă în practică, iar colegii noştri trebuie ca în această lună, noiembrie, să beneficieze de creşterea salarială stabilită de Parlament", a spus Nistor.
Liderul Federaţiei "Spiru Haret", Gheorghe Izvoranu a apreciat că, dacă Guvernul îşi păstrează poziţia în privinţa majorării salariale, "în mod cert" va fi organizată greva generală.
"Greva generală va fi coordonată de toate federaţiile sindicale începând cu 18 noiembrie, mai devreme sau mai târziu în funcţie şi de posibilitatea de intrare în Parlament a ordonanţei de urgenţă care anulează legea", a spus Izvoranu.
Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au declarat că ministrul Anton Anton vizitează, luni, împreună cu şeful Guvernului, mai multe şcoli din Capitală.
Tăriceanu a insistat asupra faptului că această creştere nu este susţinută economic, în special în contextul crizei financiare globale şi a afirmat, la sfârşitul întâlnirii, că a încercat să explice liderilor sindicali "reguli simple" de funcţionare a economiei.
El a arătat că greva nu reprezintă o soluţie pentru rezolvarea problemelor, fiind necesar ca procesul educaţional să continue în ritm normal.