"În pofida presiunilor enorme cu care se confruntă întreaga industrie de profil, privim anul 2009 cu încredere. Considerăm că abilitatea noastră de a inova este un avantaj în faţa competiţiei, în special în vremuri dificile", a afirmat Zetsche.
Daimler va scoate pe piaţă cel puţin câte un model nou de vehicul hibrid în fiecare an, începând în 2009 cu sedanul S400 BlueHybrid, considerat a fi cea mai economică maşină din clasa sa.
În luna decembrie, Daimler a cumprat o participaţie de 49% la divizia producătoare de baterii cu ioni de litiu a companiei Evonik. Bateriile funcţionale cu tehnologia ioni de litiu reprezintă o componentă importantă a vehiculelor hibrid sau cu propulsie integral electrică.
"Cred, de asemenea, în viitorul companiilor auto care se folosesc de inovaţii, cum ar fi cazul Daimler", a spus oficialul comnaiei germane.
Daimler, ca de altfel toţi constructorii de automobile, a fost afectat de scăderea cererii în SUA şi pe alte pieţe.
Vânzările auto au coborât în SUA cu 18% în 2008, ajungând la cel mai scăzut nivel din 1992.
Grupul german a anunţat, la sfârşitul lunii decembrie 2008, că nu va renunţa la programul care prevede investiţii de 14 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare până în 2010, în pofida crizei financiare, fără a exclude, însă, mici modificări ale strategiei.
Citeşte şi:
Daimler a preluat 10% din acţiunile producătorului Kamaz
Vânzările auto din SUA ar putea înregistra o scădere de 30% în decembrie