GM intenţionează, de asemenea, să renunţe la mărcile Pontiac şi GMC, potrivit agenţiei Bloomberg, citată de Reuters.
Într-o serie de întâlniri cu principalii dealeri, organizate miercuri şi joi, la care au participat şi reprezetanţi ai Asociaţiei Naţionale a Dealerilor Auto, compania a anunţat că a renunţat la circa 200 de dealeri în primul trimestru, au afirmat surse apropiate situaţiei.
Un purtător de cuvânt al constructorului auto a confirmat întâlnirea, însă a refuzat să dea detalii.
Separat, şi conducerea unui alt producător auto american cu probleme financiare, Chrysler, a purtat discuţii cu principalii dealeri.
Autorităţile SUA au dat GM termen ca până la 1 iunie să încerce să aplice un plan propriu de restructurare, pentru a evita un faliment judiciar.
Dealerii GM au fost informaţi în această săptămână că producătorul auto a găsit mai mulţi investitori interesaţi de marca Hummer, potrivit unei surse apropiate discuţiilor.
O deciziei referitoare la soarta mărcii ar putea fi luată în următoarele săptămâni, a declarat la sfârşitul lunii martie directorul executiv al GM, Fritz Henderson.
GM avea la sfârşitul anului trecut peste 6.200 de dealeri în SUA. Compaia a prezentat autorităţilor americane, în cadrul programului de restructurare, un plan de a reduce cu 25% numărul dealerilor, la aproape 4.100, în următorii cinci ani.
Programul a fost considerat însă ineficient de guvern şi a fost respins.